måndag 16 juli 2012

Montenegro vs Croatia

Jag har nu spenderat sex dagar i Montenegro och en i Dubrovnik i Kroatien. Så hur ska jag kunna göra en rättvis bedömning kanske man kan undra? Klart jag kan! Detta är min bedömning, och jag har ju aldrig fel...

Så, Vad är bäst?

Stränder - Kroatien vinner utan att ens ha badat där pga Budvas hemska stränder. Men underbara Sveti Stefan får toppbetyg. Stranden vid hotellet i Ulcinj var tipptopp den med.



Mat - Monte Negro. Samma typ av mat i båda länderna men priserna är lägre i MN.


Vägar - eftersom hela vägen från flygplatsen i Dubrovnik till MN car ett enda stort vägarbete så vinner MN. Dock finns jordens läskigaste väg i Ulcinj, huga!

Shopping - Budva var mest krimskrams men Kotor var ok. Dubrovnik hade mer att erbjuda så Kroatien vinner.

Människor - eftersom folk i Kroatien är mer serviceinriktade och har ett trevligare bemötande så vinner Kroatien. Hur kul tror ni tex detta MN-affärsbiträde är på en skala?




Kroatien vinner alltså denna stenhårda kamp med 3-2. Grattis!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar