söndag 28 mars 2010

Mardrömmen börjar på nytt

Få filmer har varit så upphausade för mig som första gången jag såg Terror på Elmstreet. Det var höstterminen i åttan och under sommaren hade jag sommarjobbat med en kille från storstaden som hade sett en otroligt läskig film. Den handlade om mardrömmar och vad man än gjorde så fick man inte somna, för då kom han. Freddy.
Jag minns också att killen hade avslöjat slutet på filmen, som lät otroligt läskigt och även fast jag visste om hur det skulle sluta så hoppade jag högt i stolen då jag såg filmen. Nu är han tillbaka i en remake av den första filmen. Det är Michel Bay som livnär sig på att producera remakes av gamla klassiska skräckisar. Huset som gud glömde, Motorsågsmassakern, Fredagen den 13 för att nämna några. Nu kommer Terror på Elm street och den verkar lääähäääskig!!!




7 maj verkar det vara dags att maxdosera koffeinintaget för att inte somna. Då kommer filmen till biograferna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar