onsdag 25 november 2009

Jag gillar Barbra på Live nation

Förra veckan gick jag med i den officiella fanclubben för en stor internationell artist och betalade det med mitt mastercard. Frid och fröjd, ända tills jag såg saldot på kontot till kortet. Dom hade tagit $140 från mitt konto och kostnaden för medlemskapet var egentligen en tredjedel av kostnaden. Grrrr! Nu kommer jag väl aldrig få tillbaka pengarna tänkte jag men jag skickade i alla fall ett mail till Live Nation och förklarade att det blivit fel. Detta var för fyra dagar sedan och jag har fortfarande inte fått något svar från dom. Så jag tog helt sonika och ringde upp customer service på Livenation merchandise och fick snacka med Barbra. Jag var fånigt nog lite nervös, av två anledningar. Den första är att jag sällan snackar engelska och när man gör det för första gången på ett tag så låter det ofta lite... töntigt. När man ringer customer services vill man ju låta proffsig. Så det var jag lite nervös för. Sen var jag också lite för övertaggad, vilket betyder att jag skulle ha kunnat bli surgubbe. Det händer ibland när folk inte fattar att dom har fel och jag har rätt.

-Hello my name is Barbra, thank you for calling Live nation customer services how may I help you? sa en hes, mörk stämma och sen blev allting bra! Barbra hade tagit emot mitt samtal och hon förstod mig, jag lät proffsig (min egen bedömning) och fick till och med igång min amerikanska accent. Jag använde ord som invoice, total amount och charge. Grymt va? Med superamerikansk accent så klart :-) Barbra tog bort det som blivit fel och la till pengarna på mitt kreditkort igen. Nu återstår att se om pengarna kommer in iofs men jag känner på mig att Babsan kan sitt jobb. Barbra lät som en medelålders kvinna som rökt lite för mycket. Men hon är underbar!

Gissa vem artisten är då?

2 kommentarer: